Saturn

Studentský zpravodajský web

Dnes je čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie, zítra Rostislav.

Komentáře ke článku »Právo na smrt«

Autoři webu za obsah fóra nezodpovídají.
Používání fóra je privilegium, nikoliv právo.

Příspěvky jsou vypisovány od nejstaršího po nejnovější.

Vypnout grafické smajlíky.


9.3.2005 15:56 Tomáš Holub
Ano, eutanazie je odbrá věc, ale nezapomínej na to, ýe se s ní pujde docela dobče obchodovat.....
id 2927 | ticket 57422…39088 | agent 71738…4fe14
9.3.2005 18:23 Risa
Gellar: moc pekny clanek, povedl se ti
id 2928 | ticket f6f93…c2ebd | agent 694bc…122f6
11.3.2005 10:00 Evelýna
Gellar, promiň, ale tento článek je strašně jednostraný. Tvým jediným argumentem je ulehčení v utrpení. Podívejme se na to ale jinak. Cose děje s člověkem, který trpí? Mění se, přemýšlí a stává se z něj člověk jiný. Vidí věci jinak, jinak posuzuje a hlavně přestává odsuzovat. Myslíte si, ok, ale na co je to člověku, který umírá?
No, tak zaprvé se může usmířit s lidmi okolo, odpustit (kouzlo odpuštění od umírajícího se musí zažít), napravit své svědomí, aby mohl umřít klidně.
Nevěříte v NIC po smrti? Pak byste nemuseli věřit ani v prenatálním období tomu, že se narodíte (viz příběh, jak si povídaly dvojčata-hele, věříš v matku? Seš blbej? Nikdo ji nikdy neviděl!).
A přikázání nezabiješ-Gellar, když se v něčem nevyznám, tak to nepíšu-zní první pravidlo, který nás na fakultě naučili. Víš proč je pro věřícího jeho utrpení důležité? Protože srkze něj si může "zasloužit" spásu bez utrpení v očistci. Tam je to takto-na zemi zaplatíš desetníkem milionový dluh, ale v očistci je to právě naopak. Na bludné duchy nevěříš? Jsou to duše z očistce, velmi trpící a často taky pěkně agresivní. Já být Tebou, tak si s tím tolik nezahrávám. Je spousta věcí, kterým nerozumíme a kdo jsme, abychom rozhodovali o čase své smrti. Mohla jsi snad rozhodnout o tom, kdy se narodíš? Právo na život Ti bylo dáno, neměla jsi jej sama od sebe.Stejně tak je to se smrtí. I když jsi nevěřící, stejně můžeš je "věřit" že nic po smrti není.
id 2937 | ticket 8fa28…0d375 | agent 71738…4fe14
11.3.2005 20:32 Tomáš Holub
Evelýna: Co to meleš!!!! Vzpamatuj se a nech si ty kecy do nejake sekty.Ty jsi asi nějaká jehovistka ne??
id 2938 | ticket 771e5…82af9 | agent 71738…4fe14
13.3.2005 20:56 Praetor
Co se eutanázie týče, pak je nutné rozlišit na případy, kdy o smrti rozhoduje osoba, která by ji měla podstoupit, a případy, kdy o ní rozhodují "ti kolem".

Již dnes eutanázie probíhá vpodstatě denně, když jsou lidé "odpojováni od přístrojů". Argument, že bez nich by nepřežili, tudíž jsou už prakticky mrtví (A´t pro Boha, nebo pro přírodu) nemůže obstát. Vždyť jaký je rozdíl mezi tím, když někomu vypnete "umělou plíci", nebo když byste dejme tomu odejmuli cukrovkářům inzulín? Výsledek je stejný.

Jinak naprosto souhlasím s Ewe a dodávám BUBUBUBU a nezahrávejte si se zlýma duchama z očistca, bo si to o.d.s.e.r.e.t.e. !!! :) díky tomu jsem se fakt zasmál, díky :))
id 2950 | ticket 69c25…a8738 | agent c4248…ada06
14.3.2005 14:48 Tomáš Holub
Pmlouvam se všem a zvláště Evelýně. Posli pridsprvrk psan mym jmenem jsem nepsal... Slo o kradez identity....
id 2955 | ticket fdb02…15823 | agent a5ecd…7985a
18.3.2005 11:25 Evelýna
Ne, nejsem Jehovistka. Jsem katolička, ale to není tak důležité. I kdybych nebyla, můj názor by se nezměnil.
K dodanému bububu-jo, zní to praštěně, ale se uvidí. Když někdo může věřit na reinkarnaci, proč bych já nemohla věřit na očistec? Hinduisti jsou ok, ale katolíci jsou blázni? Není toto bláznivé?
No nic. Hezký den :-)
id 2959 | ticket 6c8b7…140e2 | agent e7646…aa3a5
18.3.2005 12:50 není důležitý
Evelýno...žádný očistec ani peklo neexistuje..to si vymyslela církev, aby měla čím strašit lidi.
id 2960 | ticket 1ce2d…6ef02 | agent 336b3…d5f7f
18.3.2005 13:45 johnny
Evelýna: Myslím, že kdybys ve svém prvním příspěvku nevydávala svoje náboženské vyznání za absolutní a jedinou pravdu, tak bys byla ušetřena oněch poznámek, co následovaly.
id 2961 | ticket 7c8f0…25794 | agent 6b8ca…a7318
21.3.2005 17:07 Petr M,
K článku: Nevím jak by si chtěla eutanázii řešit systémově, zatim vsechny eutanázie o kterych sem slysel byli delany vesmes nelegalne. Otazkou je kdo by mel o eutanazii rozhodovat:

1)Pouze pacient- velice špatné když má člověk bolesti a ztratí víru v uzdraveni tak odsouhlasi cokoliv přestože by mel sanci normalne žít...

2)Pacient po konzultaci s Lékařem - Zde se můžou projevit tlaky okolí, lékař může podlehnout tlaku nebo čemukoliv jinemu. Popř. pacient může podlehnout tlaku v případě že po něm bude žádán souhlas po té co se lékař vyslovil pro eutanazii

3)Kdo by rozhodoval o nesveprávných osobách a jak by se zde posuzovala schopnost pacienta se k tomu samostatne uvedomele vyslovit


Nepovažuji se za odpůrce eutanazie ale za současneho stavu říkám eutanázii spíše ne, je hodne argumentu pro a proti nektere zde nastinili Gellar a Evelýna a opravdu za současné situace nepovažuji odsouhlašení eutanázie za dobrou věc.
id 2964 | ticket 240e7…26590 | agent aa8c7…5b9ab
23.3.2005 12:08 a.n.d.
Každý má svůj život a tím pádem má i právo rozhodnout kdy ho ukončí. A kdo chce zemřít ten si cestu vždycky najde. Navíc kdyby se ze mě osobně stal ležák, který si s prominutím sere pod sebe, tak ať se to komukoli líbí nebo ne nemám zájem na tom lůžku zůstat a srát si pod sebe do nejdelší smrti.
Všichni říkají, že žijeme v demokratické společnosti, ale já se ptám co je to za demokracii, když nemůžu rozhodnou sám o sobě.
Nechci tím říct, že souhlasím se sektami, které páchají hromadné sebevraždy v naději, že je čeká Velká Loď, nebo podobná hovadina. To ani náhodou!!!!!!!!!
Ale když je člověk nemocný a není mu pomoci, tak je eutanázie to nejlepší řešení.
A když trpíš jak zvíře a pomalu umíráš ve strašných bolestech, tak nic ve zlým Eve, ale žádný Bůh ani žádný duch ti nepomůže.
A co se týče tebe Gellar tak pod tvůj článek bych se podepsal velkým písmem.
id 2970 | ticket 7bff7…5c9ae | agent 336b3…d5f7f
10.4.2005 15:53 Gellar
a.n.d.: Dík za komantář, naprosto s tebou souhlasím.
id 3021 | ticket 1dcb0…6b800 | agent 71738…4fe14
17.4.2005 19:05 Eve
Johnny: Nevydávám své náboženské vyznání za jedinou pravdu, ale je to pravdou a zrcadlem mě samé. Narážky typu sektářka jsou mi spíše líto, protože takový člověk, ať už má jakékoli přesvědčení, je sto takto nadávat každému, kdo nesdílí jeho názor. Já jsem jen reagovala na to, že text pod podnadpisem v článku Gellar -"Nezabiješ" je v rámci katolického vyznání mimomísové.
id 3029 | ticket 779fb…487e5 | agent 71738…4fe14
25.12.2008 17:15 jana | vanessa.janicka@seznam.cz
ahoj jak se mas ja sem emma :o):o):o):-D cau idiote madarskej odepis
id 6673 | ticket ac532…44796 | agent 71738…4fe14
28.9.2009 22:14 Jan
Eutanasie v širším smyslu jako prostředek proti nesnesitelnému utrpení při nevyléčitelné nemoci je mimo veškerou diskusi a jsou proti ní hlavně lidé, kteří si toto utrpení ani zdaleka neumějí představit. Myslím si, že každý člověk by měl právo důstojně si vzít život včas, před fází nedůstojného umírání, asi tak, jako měli odbojáři ve druhé světové válce před zatčením gestapem plné právo vzít si život, protože by již další utrpení nevydrželi. V dnešní době je podobná situace se životem ve stáří. V žádné historické době nečinili např. starci na procenta tak vysoký podíl populace a zároveň v žádné nebyli tak málo ve vážnosti a tak silně vnímáni jako společenský balast (S.Komárek, Spasení těla). Zaručit jim právo svobodně a důstojně odejít a nenutit je k potupným formám sebevraždy je evidentní.
id 6826 | ticket 9b146…50bdf | agent e1d99…20439

Hledání

Stručně

  • Saturn odešel na zasloužený odpočinek. Vzpomínejte na něj tak, jak vám zůstal v paměti.
    Nezapomeneme!
 

Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;

© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.