Saturn

Studentský zpravodajský web

Dnes je středa 15. srpna 2018, svátek má Hana, zítra Jáchym.

Komentáře ke článku »Záchrana dětí 21. století či propagování čarodějnictví?«

Autoři webu za obsah fóra nezodpovídají.
Používání fóra je privilegium, nikoliv právo.

Příspěvky jsou vypisovány od nejstaršího po nejnovější.

Vypnout grafické smajlíky.


21.9.2005 13:11 Praetor
Příliš dlouhé, nečet sem to, ale už se těším na recenzi Petrpana.
id 3497 | ticket 94d9a…08b11 | agent 7d453…6ba48
21.9.2005 14:01 Lukáš
Od slov o čarodějnictví je jen krůček k upalování čarodějnic, což by papež jako bývalý šéf inkvizice měl vědět ze všeho nejlépe. Pro mě osobně je katolická církev natolik zkorumpovaná organizace, že bych jí nevěřil ani aktuální datum.
id 3498 | ticket bdebe…af36c | agent bf178…6b79d
22.9.2005 18:33 Kamil
No, jako prvotina dooooooobrý.....:) jen tak dál
id 3499 | ticket 86a50…82fe1 | agent 7d453…6ba48
22.9.2005 21:05 afromen
hele, tak moc bych se do toho pratchetta nepoustel...nevim jestli si cetla nakou zemeplochu, ale me se jeho knihy jevi na mnohem lepsi urovni nez HP...
myslim ze pratchett svoje knihy nepise, aby se s nadsenim ocekaval jeho novy trhak a pro penize (jak je tomu podle meho nazoru u pani rowlingove), ale pro pobaveni sve a svych ctenaru...kdo chce jeho knizku si koupi precte a nepotrebuje okazalou reklamu...a s tou zachranou fantasy: v tom taky souhlasim s terrym, protoze ona fantasy zanr vazne nezachranila...tam neni co zachranovat (v klasice nebo poezii se taky nic nezachranuje, co se napsalo to proste je, nekomu se to libi nekomu ne)

HP sem zatim cetl vsechny a musim rict, ze to pomalu zacina nudit: opakuje se tam vlastne porad totez, jako by to bylo psano podle nejakeho vzorce, ktery se pokazde jen trochu obmeni, ale v zemeplose nevis, co te ceka za dalsim rohem, v tom vidim pratchettovu hlavni vyhodu...
id 3501 | ticket e57c2…bfa3b | agent 729cb…f44cb
24.9.2005 13:46 rado
to lukáš:
A odkuď toho tolik víš o církvi??? Z televizních novin na Nově? Z komunistické učebnice dějepisu? Z knížek A.Jiráska? Nebo z jiného absolutně zaručeného zdroje? A proč je podle tebe vůbec zkorumpovaná?

jedno ale vím jistě:
Z OSOBNÍ ZKUŠENOSTI URČITĚ NE!
id 3502 | ticket 7e6e2…73682 | agent 66c67…e566f
24.9.2005 20:41 Aaron
V tomhle musim souhlasit s Afromenem. Pustit se do Terryho bylo od tebe mirne receno netakticke. Ja osobne kazdou Zemeplochu ctu jednim dechem (a ze uz jich je opravdu hodne). HP jsem cetl vsechny (tedy Half-blood prince teprve ctu) a stojim si za tim, ze jakekoliv srovnavani HP se Zemeplochou je naprosto nesmyslne.Jedna se o naprosto rozdilny typ literatury.

Nevim, co presne Terry Pratchett na ucet JKR rekl a nehodlam ho obhajovat, ale kdyz uz mluvis o tech zebriccich prodejnosti, mozna by ti neskodilo se na nejaky podivat. Mozna bys byla prekvapena, jak casto v nich figuruji knihy Terryho Pratchetta :)

IMHO je HP docela dobra serie, obcas zdlouhava a nudna, ale je to vcelku zabavne cteni. Jestli ma JKR nejaky nedostatek, tak je to neschpnost rozhodnout se, pro koho ty knihy vlastne pise. Cast dialogu je vylozene infantilni a vzapeti je tam schopna vrazit dost slozite myslenky, pripadne psychicky stresujici situace. Cili s "nekterymi psychology" souhlasim. Kniha se tvari detsky, ale pro deti rozhodne neni. V tom je jeji nebezpeci, ktere se jeste zvetsuje po zfilmovani.

Co se tyce nazoru "katolicke" cirkve, tezko na to neco rict. Svatemu otci by se asi vice libil stav, kdy by Opus Dei mohla cenzurovat veskerou literaturu, pripadne ji rovnou prohlasit za dilo dablovo a tisknout uz jen Bibli.

Ovsem myslenka, ze JKR zachranila fantasy je vylozene absurdni. Fantasy byla, je a bude. Pise se porad a v posledni dobe zaziva svou renesanci. A rozhodne ne jen kvuli Potterovi.

Abych to nejak zakoncil: myslim si, ze JKR pise HP pro penize (ovsem ktery spisovatel to dnes nedela). Uprimne receno nevim, co na tehle serii lidi tak laka, ale obrovska medialni kampan na tom ma urcite podil (neopovazuji se vsak odhadnout, co je pricina a co dusledek). Mozna jde o to, ze je dilo na hranici fantasy, ktere lidi dokaze nenapadne zatahnout do jineho sveta. A v tom vidim nejvetsi prinos Joanne Rowlingove literature. Vlastne popularizuje fantasy a pres nenasilny vstup v podobe Harryho Pottera ji muze ziskat hodne novych ctenaru.
id 3503 | ticket c56c5…7b566 | agent 7d453…6ba48
24.9.2005 21:42 johnny
Praetor: Tohle ale není recenze. Tahle karikatura recenze obsahuje jediné hodnocení knihy v posledním odstavci ve větě "Tyto báječné knihy jsou plné napětí, přátelství a odvahy." Jinak autorka posbírala, co si kdo kde uprdnul v jakém bulvárním časopise v rubrice "klepy a drby", slepila to dohromady a vydává to za, cituji "názory na celosvětový fenomén". Nic víc v tom není.
Přeju nové autorce hodně úspěchů při psaní. Myslím, že tenhle styl psaní přitáhne hodně čtenářů.
id 3504 | ticket 3b3d3…704d0 | agent 6047a…a20f3
25.9.2005 10:53 Marqui
To Afromen: Vůbec si nedovoluji zpochybnit přínos Terryho Pratcheta do literatury ani si netroufám tvrdit, že J.K.Rowlingová zachránila fantasy žánr. Tuto kritiku pronesl sám Terry Pratchet...A co se týká tvého srovnání Zeměplochy a Harryho Pottera...Tvůj názor je naprosto zřejmý a já ti ho nebudu vyvracet. Můj článek neměl nikoho přesvědčovat...Jen jsem Vám nabídla svůj pohled na věc...

To Aaron: Neříkám, že se knihy Terryho Pratcheta nedostávají na žebříčky nejprodávanějších knih... Jen říkám, že momentální zájem o knihy J.K Rowlingové je mnohem větší... A aby sis ucelil názor na to, jestli J.K.Rowling píše hlavně pro peníze... Pokud budeš chtít, půjčím ti její životopis... Řekla bych, že tam se zase budeš divit ty... A pokud si dobře pamatuji, mediální kampaň pro první startovací díl byla chabá, ne-li nulová. A proto si myslím, že lidé, kteří říkají, že Harry Potter si svou slávu nezaslouží, by se měli ohlédnout osm let zpátky...

To johny: Když je to tak chabý článek, proč si myslíš, že tenhle styl psaní přitáhne hodně čtenářů? Mimochodem...nikde v mém článku jsem netvrdila, že se jedná o recenzi a ani v nejmenším se o recenzi nejednalo...
id 3505 | ticket fac56…fb5df | agent 013bf…ba28f
25.9.2005 13:59 Vitko
Tak si myslim, ze at si katolicka cirkev rika co chce, dnes uz nema takovy vliv jako v minulosti, aby na jeji popud zakazovali vydavat knihy nebo je palili. To uz mam vice strach ze socanu v cele s Paroubkem a jejich bratříčků komunistů. Naštěsti neni Harry Potter o politice, takže bychom se jeho zakazu asi nedočkali ani po znovunastoleni komunismu...:-)
id 3506 | ticket 7e613…88910 | agent 71738…4fe14
25.9.2005 14:36 johnny
Marqui: to byla odpověď Praetorovi, asi si myslel, že šlo o recenzi. Proč bude mít takovou čtenost? Protože lidi takový typ článku rádi čtou, říkám, že přitáhne spoustu čtenářů, a v tom je ten článek naopak dobrý. Nechci ho nijak shazovat, i když se mě ten styl psaní nelíbí, je to taky styl a je vyhraněný a někam to tu aspoň směřuje.
id 3507 | ticket 234b0…81e91 | agent 6047a…a20f3
25.9.2005 17:44 Plech
To Vitko: No to za Modrého ptáka vyjde určitě všechno(i Mein Kampf a zruší se Benešovy dekrety), ale nebudeme na to mít, to je dobrý. Chlapečkovi někdo ve škole řekl, že komunismus je fuj, tak se oněj otírá, ale na vlastní názor na ten se nevzmůže. Komunismus a socialismus je směr a jak řekl "prorok" není špatného směru,jen špatných lidí. Copak to nikdo nevidí, všichni kamenujeme komunisty za to, co udělali jejich předchůdci. Nechci zde bránit zločiny proti lidskosti, byl to hnus a stydím se za to, že naši lidi toho vůbec byli schopni, ale proč obviňovat dnešní komunisty za skutky,s kterými nemají nic společného a od kterých se distancovali. To bychom potom museli přerušit styky s Německem za skutky jejich dědů ( za ty nenese odpovědnost jen skupinka lidí, ale celý zfanatizovaný národ), s Francií a Anglií, kteří nás zradili v Mnichově, s katolíky kvůli křížovým výpravám. Vždyť ještě před 20.lety britská amáda potlačovala krvavě separatistické tendence Irů,né že by to dnes bylo jiné ale ti odvážní, co se nebojí vyjádřit své touhy jsou umlčeni a uvězněni, to je demokracie? Stačí otevřít oči, na všem se dá najít vroubek, ale kvůli tomu, že nás ve škole učí, že to je špatné, tím nebudu opovrhovat. To bych potom nesměl chodit ani do hospody.
id 3508 | ticket 19be4…d770c | agent 71738…4fe14
25.9.2005 19:27 Praetor
Plech: Ono si musíš uvědomit, že u nás když se řekne komunismus, tak to znamená KSČ(/M), proto je plivání na jejich stranu jedině chvályhodné. Už jen proto, jaké dokumenty dodnes vydávají...

Doporučuju knihu "Satan na trůnu". Je tam skvělá myšlenka, že socialistický blok padl díky tomu, že přijal lidskoprávní teorie západu, což činit neměl. Bohudík za tento omyl komunismu....
id 3510 | ticket 14761…8dcaa | agent 7d453…6ba48
26.9.2005 13:44 rado
to plech:
cituju te: "není špatného směru,jen špatných lidí"

To, co si napsal je uplna hovadina! Chces snad rict, ze napr. fasismus je o.k., jenom A. Hitler, R. Hess a spol. byli spatni???
id 3511 | ticket 5131c…fe9ca | agent 66c67…e566f
26.9.2005 18:27 johnny
Plech: Nevím o škole, kde by tvrdili, že komunismus = špatný. Nechápu, jak si z něčeho takového dovoluješ osočovat tak kvalitní školu, jako je karvinské gymnázium. Nechápu, jak si můžeš dovolit srovnávat Německo, které si omluv za válku užilo až až, a vztahy se na nejrůznějších úrovních urovnávají až dodnes, s tím, jak "jednoznačně" se staví současní komunisté k těm minulým.
Dále viz tvůj celkový logický zkrat, což už komentoval Rado.
Dále viz fašismus, komunismus, communism.
id 3512 | ticket 4a44e…b7b2b | agent 6047a…a20f3
28.9.2005 17:47 Plech
Starého psa novým věcem nenaučíš. to Rado: Asi jsi mě vůbec nepocchopil. Víš, že fašismus začal vznikat v Itálii mezi navrátilcemi z fronty, jako reakce na hospodářskou krizi a na zradu spojencům, kteří jim za zběhnutí nepředali slíbené území? Původně hlásal jen potřebu semknutí se národa, ale pak přišel Mussoliny, Hitler, .... a všichni víme, jak to dopadlo. Chceš snad tvrdit, že například Platón, Marx, Engles, jiní velcí myslitelé, 18% národa jsou špatní, protože mají jiný názor na společnost než ostaní. Jestli to tak není, tak mi řekni, proč jsou dneska komunisti tak linčováni, když žijeme v demokracii a máme právo na svobodnou volbu. Jo a když už jsme v té historii, tak jsi zjísti, co se dělalo s komunisty za 1. rep. po zákazu strany.
id 3514 | ticket 68e12…21d45 | agent 71738…4fe14
28.9.2005 17:54 Plech
Jo a ten výrok o směru a lidech řekl Nostradamus, takže si stěžujte u něho, ale já s ním plně souhlasím. Zlo vychází vždy z člověka. Chcete snad říct, že já jsem vrah, protože smýšlím jinak než vy? Naše rodina za komunismu vytrpěla mnohé, stačí uvézt, že můj děda byl syn kuláka, a i přesto si myslí, že váš postoj zabíjí svobodné myšlení.
id 3515 | ticket 68e12…21d45 | agent 71738…4fe14
28.9.2005 21:30 rado
to plech:
Ta tvoje obhajoba fašismu a komunismu nemá hlavu ani patu.tak to si teda troufám tvrdit, že marx a engels byli magoři! A dovolím si taky tvrdit, že lidi, co volí Grebeníčkovu prasečí stranu na tom nejsou o moc líp...
id 3516 | ticket f2cb3…358d0 | agent 66c67…e566f
28.9.2005 21:41 rado
A komunistická strana za 1.republiky??? Myslíš, jak jí velel největší zmmrd českého národa K. Gottwald, který se stal naneštěstí prezidentem po 2.sv. válce? Nezapomeň napsat, že on byl vlastně takový hodný pán, on ani původně nechtěl dávat zabíjet lidi, mučit je, okrádat je o všechno, lhát jim,....

p.s. kdyby ten tvůj praděda četl, co tu píšeš, tak by tě asi pěkně zmydlil, nemyslíš?
id 3517 | ticket 3ca01…3132c | agent 66c67…e566f
30.9.2005 08:46 Maverick
velmi zajimava diskuze... je zvlastni jak malo staci a vse se vrhne jinym smerem. jen si to proctete. Jak blizko k sobe maji vira, katolictvi, kniohy fantasy, komunisti a fasismus.. velmi zajimave.. Ja osobne se tady nebudu ohanet svymi znalostmi onech rezimu, priznavam ze me zanlosti jsou dosti omezene a neuplne na to, abych mohl objektivne a nezastrene hovorit o tom ce me potkalo kdyz mi byly tri roky. Ze vsech stran se na nas vali tuny informaci o tom jak to bylo zle co vsechno se nemohlo, kolik lidi bylo naprosto nespravedlive vezneno nebo zabito. Na druhou stranu se zase ozyvaji zastanci, kteri tvrdi ze byla prace pro vsechny a byly urcite "jistoty".. Fasismem se radsi ohanet nebudu vubec vim jen to, co em naucili ve skole ci co jsem sam zaregistroval z medii, televize internetu ci knih. Vetu, kterou Nostradamus pronesl kdysi davno velmi davno by dnes urcite nerekl.. Fasi, po prvni svetove valce, meli plne pravo byt nespokojeni nedostali co jim bylo slibeno.. Ovsem vemte si za jakych okolnosti se pridali na stranu dohody.. Opustili agresora a .. snad muzeme rict "toho zleho" jen pod vidinou uzemnich zisku.. takze by se dalo rict ze prelevali podle toho odkud vitr foukal... Snad byla jejich zlost pote opravnena a spravedliva.. kdo z vas to muze objektivne posoudit? Ovsem s tim, k cemu se rezim pote zvrhl nemuzu cv zadnem pripade souhlasit a za sebe tvrdim ze fasisticky rezim byl od pocatku naprostou zvrhlosti a zvracenosti... Veta ze neni zlych rezimu, jen zlych lidi.. je naprosto spatna a nikdy se s ni nemuzu stotoznovat.. prominte za "mirnou" chaoticnost prispevku. jsem mirne rozhozen a mysleni mi po ranu nikdy moc neslo...
id 3519 | ticket 22a24…c30b1 | agent 71738…4fe14
30.9.2005 14:17 johnny
Fašismus je od základů (Aristoteles, Hegel) totalitní ideologie, to se s demokracií, ale hlavně s deklarací lidských práv, ať se třeba rozkrájíte, neslučuje.
Plech: Pořád váhám, jestli s tebou aspoň v základu s něčím souhlasím, nebo prostě podporuješ totalitní režimy a plácáš tady dlaní na hladinu vody, v níž spokojeně plavou lidi, kteří by se rádi bavili o demokracii.
id 3521 | ticket cd8ea…33089 | agent e64b6…4f28c
1.10.2005 14:22 Maggie sue
Jo,jo... Harry Potter je to nejlepší co kdy bylo napsáno... plně souhlasím s autorkou článku... Kdo to ještě nečetl ať nemarní ani chvíli a napraví to, protože jinak by přišel dle mého názoru o nejlepší knihu, co kdy byla napsána. a všichni, kdo tento příběh odsuzují, by se vlastně měli zamyslet nad tím, co jim vadí víc- sláva autorky, nebo komerční dílo, které z tohoto skvělého přiběhu udělaly média...?
id 3525 | ticket ee5f7…6f4bd | agent a5ecd…7985a
3.10.2005 07:57 Maverick
M-Sue: pokud povazujes HP za nejlepsi dilo,ktere kdy bylo napsao, tak je mi ti opravdu moc lito....

HP je sice dobra kniha, ALE urcite ne nejlepsi V zadnem pripade neni ani dokonala a o temer zadnych superlativech se neda ani mluvit
BTW: Pokud vim njekou nejlepsi knihou roku (nebo tak nejak) byl letos zvolen Cizinec tesne před Procesem Kafky....
id 3529 | ticket e1089…6069d | agent 71738…4fe14
3.10.2005 12:09 kaira
harry potter je uzasne napsana knizka promlade i stare.jsou kecy ze privadi deti na cestu zla. nejvetsim zlem je cirkev. kviúli nebozenstvi se vedou neustale valky a to jako nikomu nevadi . je to fantasy knizka a pambickari a cernoprdelnici at jdou do prdele
id 3530 | ticket 7ed3f…a58d4 | agent 95934…9823d
5.10.2005 14:02 maverick
Kaira: ...... no comment...
id 3533 | ticket 196a6…ceab6 | agent 71738…4fe14
5.10.2005 18:30 ppp
Mverick:.............. no, no, no comment.....
id 3534 | ticket 09e48…ad251 | agent 7d453…6ba48
11.10.2005 08:43 blondak
porc se bavitweo takovych pi*ovinach???. zkuste nekdy nejakou poradnou debatu. ale jestli chcete muj nazor:kazdemu se libi neco jineho takze proc se o tom hadat. co ty nato maveriku?
id 3542 | ticket 8c5dc…52ceb | agent 71738…4fe14
11.10.2005 16:04 Praetor
Prosím nedávejte dokupy plytký pohádkový příběh s fantasy. děkuji
id 3543 | ticket 6ef2a…4f979 | agent ddf76…91f46
11.10.2005 20:18 Maverick
Praetor: nemas doma neco cool na cteni: nebo segra? neco by to chtelo....):)
id 3544 | ticket 8fbc7…96d9f | agent a5ecd…7985a
12.10.2005 10:45 Rodney
Od upalování čarodejnic je už jen krůček k upalování členů redakce Saturn :D:D
id 3547 | ticket 27bc9…692f8 | agent 7d453…6ba48
13.10.2005 08:34 Plech
A nejlepší je stejně Duna od Herberta a basta fidli s omáčkou.
id 3549 | ticket 1edb5…e2dc4 | agent 336b3…d5f7f
16.10.2005 18:35 Scotfi
Každému se prostě líbí něco jiného...

(Plech: Jj, F.Herbert Duna rulez :-) ...)
id 3555 | ticket bbe7c…997ec | agent 7d453…6ba48
14.12.2005 18:38 daBmV
predem upozornuji, ze jsem se na tyto stranky dostal vicemene omylem, takze nebudu pravdepodobne uz nikdy reagovat na vase pripadne komentare, nicmene nektere zdejsi vyroky si zasluhuji komentar.

Aaronuv komentar asi nejpresneji vystihuje to, co si myslim. konkretne veta "Cast dialogu je vylozene infantilni a vzapeti je tam schopna vrazit dost slozite myslenky, pripadne psychicky stresujici situace." to je presne. JKR je jako autorka evidentne nevyzrala a slava ji spis ublizila. To ze na jejim uspechu maji minimalne 40% podil media je evidentni. Koneckoncu, kdyz je dobry marketing, prodaji se i New Kids On The Block (Spice girls, Take That a zaplavy dalsich zlocinu proti hudbe). Argumentovat tim, ze prvni kniha nebyla tak propagovana je dost ubohe. Prvni kniha logicky nemela takovou podporu - nebylo jasne, jak se bude prodavat. Prodalo se ji dost a nekdo se rozhodl, ze na tom vydela spoustu penez. Bohuzel se u JKR nepovedlo to, co u napr. Beatles, kteri sice prorazili s infantilnimi tri-akordovymi slataninami, ale poslytlo jim to dostatek penez na to aby natocili White Album a Sgt. Peppera.

Johny> Ano, tohle opravdu neni recenze ale vyron bezbrehe adorace. podobne jako prispevek Maggie sue, kterou sice neznam, ale vybavi se mi holcicka na pokraji orgasmu, kdyz o ni pohledem omylem zavadi jeji pop idol. O jejim literarnim prehledu svedci to, ze muze HP hodnotit tak vysoko.

Maggie sue> cti. hodne. a nejenom HP. treba najdes i lepsi knihy. Pokud ne, je mi te uprimne lito.

Marqui> http://www.bbc.co.uk/czech/britain/story/2005/08/050801_pratchett_rowlingov a_pckg.shtml
napadat pana Terryho Pratchetta ze zavisti je dle meho nazoru nesmysl. Bohuzel k plnemu zneni clanku v Sunday times se da dostat pouze za penize, proto nam musi stacit tento extrakt. Nicmene ruku na srdce, kolik autoru fantasy znas? A to je ten problem, na ktery pan Pratchett ve svem clanku poukazuje. Myslim, ze je dalek toho, aby JKR nepral uspech. On sam je natolik uspesny autor, s tak pocetnou ctenarslou zakladnou, ze to opravdu nema zapotrebi. A ja s nim musim souhlasit, ze existuje spousta jinych autoru, kteri by sio zaslouzili minimalne stejnou popularitu, nerkuli vetsi.

Plech> Ne, nedistancovali, dokonce se ty prasata ani poradne neomluvili, narozdil od Nemcu, kteri jsou jen prislusniky stejneho naroda. KSCM je stale stejna strana a Grebenickuv otec byl fizl. Komunismus je utopie (najdi si ve slovniku) hezky se to posloucha, ale realne to nema sanci fungovat. Nebo ti prijde Kuba a Cina jako supr misto pro zivot? Nelen a jed tam. Na takovy sasky tam cekaj.

Maverick> Opravdu si myslis, ze je pozitivum, kdyz je v zakone, ze kazdy musi pracovat, jinak je odsouzen za prizivnictvi?
kdyz vysokoskolsky profesor kvuli svym nazorum pracuje v kotelne?
A jistoty? treba ze kdyz reknes ze husak je svine, tak jdes brucet a tvoje deti se nedostanou na skolu? nebo ze do Jugoslavie se dostanes, ale do francie jenom za uplatek a nekdy ani to ne? nebo ze tvuj kamos neni estebak jenom proto ze se znate tak dluho?(kolik lidi na to doplatilo...)

Na minulem rezimu se pozitiva hledaji dost spatne. Ono sice maslo za 10 korun je hezky, ale koukni se na nejake ekonomicke studie te doby. Skolni dochazka a lekarska pece zdarma je krasny populismus. Nikde se totiz nerika za jakou cenu. A ta byla dost vysoka. Komunismus je vetsi zlo nez fasismus. kdo o tom pochybuje, necht si precte Souostrovi Gulag od Alexandra Solzenicina (napr.) Spousty zverstev se Hitler naucil od Sovetu. Az na to, ze Hitler na to sel vojensky, zatimco komunisti se tvarili, jakoze se nic nedeje. Slysel jsem z ust nejakeho politika, ze kdo podporuje zlocince, je sam zlocinec. U komunistu to plati take. To ze maji tak velke volebni preference je alarmujici a jeste vic je alarmujici, kolik mladych lidi je podporuje. Nebudte slepi, ctete (a tim nemyslim volebni program KSC, i kdyz je dobre poznat sveho nepritele).

Fantasy zdar, komunismu zmar!

BTW za komunistu tu nesmel vyjit ani pan prstenu, protoze rise zla je na vychode...
id 3657 | ticket 54d69…84ccb | agent 32ca4…ec098
4.1.2006 21:18 SnyX
Také jsem sem zabloudil náhodou, ale některé názory o komunistické straně mi připadají velmi odvážné. Jsem Kvartán z Gimnázia PORG a tak toho moc nevím, ale....

To Plech: Chtěl bych na tvou obhajobu říci, že Marks a Engels nebyly blázni, jak tady někdo psal. Jejich myšlenka byla v zásadě správná. Všichni se mají stejně. Všichni se mají dobře. To je hezká představa. Ale. Neproveditelná. Vždycky se najde někdo, kdo toho využije, kdo toho zneužije. Každý člověk má tendenci na úkor ostatních zlepšit svou situaci a jejich myšlenka tedy nemůže fungovat. Je postavená na vzájemné solidaritě. Ne na zbytečném věznění atak dále, co se tu všechno dělo. Stalin zabil v Rusku roku tuším 1941 (nejsem si jist) vyvraýdit celou 2 třetinu důstojníků. Jenom, proto že se bál svržení. Za doby míru tam umřelo 3o milionů lidí. to je hodně. Fízlové brali lidí na ulicích jen tak, aby naplnili počet, zadržených a poslaných do lágrů, za den. Je tohle správné? u nás to byl jenom slabej odvar, ale stejně, byl jsem na besedě s jedním spidovatelem, který prošel v 50 letech (nejhorčí časy) vězení a odseděl si 11 let za to, že jeho bratr byl válečný hrdina a že byl potencionálním hrdinou. Pkud by se komunisti dostali k vládě, už by to asi takové nebylo, ale proboha, kam bychom spěli? ekonomický růst státu by se zhroutil, elita by šla sedět a k moci by se dostali horníci. Jenom využívají demokracie k nastolení totality. Pane bože

Ješte jenom bych chtěl opravit už nevím koho, kdo nazval Hitlera a Goebelse nechutnými fašisty. Ano jsou to fašisti,ale zároveň nacisti, napleť si to. fašismus je jenom totalita držená pomocí armády , nacismus je ten režim, který rozděluje podel rasy.


Hawk
id 3692 | ticket 27f6f…be1e7 | agent 71738…4fe14
13.1.2008 21:09 Nikdo
Já knížky H.P. miluju:-D
A čarodějnictví… pche co ten zaprděnec papežská o tom může vědět…
At´ si něco skusí…:-x:-x:-x:-x
id 5237 | ticket 320f1…c619c | agent d3e3e…a2a67
15.7.2008 21:33 Leu
Přestože považuji Harryho Pottera za poměrně vydařenou sérii, ke konci už jako by autorce poněkud docházel dech. V každé knize se opakuje to samé: Odejde od Dursleyů, přijde do školy, tam se něco děje, souboj, happy end. Šestý díl byl z hlediska změny vynikající, ale sedmička už se zbytečně uchylovala ke kouzlům. Navím je u mne autorka v hluboké nemilosti díky Potterovu potěru v epilogu.

Tvrdit, že Pratchett Rowlingové závidí, je nesmyslné. Sám je velmi úspěšný autor a silně pochybuji, že se Rowlingová udrží na žebříčcích nejprodávanějších knih i s dalšími díly. Další kniha totiž vůbec nemusí být tak chytlavá, jako byl Harry Potter. S názorem pana Pratchetta plně souhlasím – existuje mnoho autorů, kteří by si zasloužili větší pozornost, protože píší mnohem lépe. Rowlingová nemá s nějakým "znovuvzkříšením" fantasy nic společného (copak bylo do té doby mrtvé? O.o) a pokud nechtěla fantasy psát, měl jít Harry do politiky a ne do Bradavic.

Moc nadšená nejsem ani z faktu, jak vykrádá a překrucuje mytologii (kniha "Fantastická zvířata a kde je najít" je úkladná vražda pro kohokoliv, kdo si toho všímá). Celkově bych ji trochu přirovnala ke Stephenii Meyer, která je teď v USA hodně oblíbená – nepíše vlastně nic moc, ale má to nějaký nápad. Po knihách obou autorek ráda sáhnu, ale Shakespeare je Shakespeare.8-)
id 5811 | ticket 6020b…0b881 | agent b7ab9…8e6c1
15.9.2008 16:21 Lomlom
Ahoj, potřebovali bychom sehnat zelenou mikinu nového porgu, nebo jiné oblečení s nápisem nový porg. Jsme ochotni tučně platit :-| Kdo by něco věděl nechť napíše SMS na 774 812 992
id 5995 | ticket bf96c…befa6 | agent 6f0a4…c4447

Hledání

Stručně

  • Saturn odešel na zasloužený odpočinek. Vzpomínejte na něj tak, jak vám zůstal v paměti.
    Nezapomeneme!
 

Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;

© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.