Saturn

Studentský zpravodajský web

Dnes je středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří, zítra Marek.

Komentáře ke článku »Zákaz opouštění školních pozemků studentům gymnázia«

Autoři webu za obsah fóra nezodpovídají.
Používání fóra je privilegium, nikoliv právo.

Příspěvky jsou vypisovány od nejstaršího po nejnovější.

Vypnout grafické smajlíky.


7.3.2007 17:12 Lioness
Naprosto souhlasím s posledním odstavcem - kdo chce, stejně si způsob najde :-Q . Já bych ovšem trochu upřesnila myšlenku "Za to můžou zas ti prváci...Kdyby nebylo těch prváků" - Nezastávám se jich, ale nemyslím, že většina těch kuřáků jsou bažanti. Nebudu upřesňovat, ale mnohokrát jsem byla svědkem takového počínání i starších studentů, kteří k tomu nemají daleko, ale přesto nedosáhli 18ti let ... Takže na závěr: nemyslím, že tento zákaz omezí kouření v areálu školy, naopak - ti mladší se budou chtít stát hrdiny co všechny obelstily a budou vymýšlet další a další způsoby kde si zakouřit, ne ??? ??? ??? ... Jejich zdraví, tak proč se starat ...
id 4639 | ticket b214d…d79e1 | agent 56c2e…e93dd
7.3.2007 17:14 Lioness
chyba :)) ....OBELSTILI... tímto se omlouvám naší češtinářce
id 4640 | ticket b214d…d79e1 | agent 56c2e…e93dd
7.3.2007 21:39 Scotfi
Když rozhlasem zněla tato zpráva a následně oznámení, že během vyučování je všem studentům přísně zakázáno opouštět areál školy, nemohl jsem se ubránit slovu, které se mi začalo formovat v mysli: "Buzerace". Nechci tím tak říci, že se jedná o buzeraci ze strany vedení školy, jakožto spíše buzeraci policejní.

Položme si otázku, kolikrát byla v okolí školy páchána trestná činnost, kolikrát byli v ohrožení samotní studenti, jdoucí buď do anebo ze školy? Kolikrát se toto muselo beztrestně opakovat, než před školou jakž takž pravidelně začala hlídkovat policejní hlídka (o dvou mužích; nehledě na hlídkování pouze před vchodem školy - co takhle pokrýt i jiné prostory tzv. Ghetta? Nebo si snad městská policie myslí, že se student v okamžiku, kdy vyjde z gymplu teleportuje až domů..?)? Co nyní dělá tato policejní hlídka? Jistě, v prvé řadě působí predevším preventivně proti případným náhlým nápadům jistých nepřizpůsobivých občanů této čtvrti, v řadě druhé se nejspíše pořádně nudí, když sleduje skupinky studentů jdoucích si zakouřit. Má taktéž výborné pozorovací schopnosti, o čemž svědčí fakt, že v oznámení stálo, že skupinka studentů byla v přezůvkách (má otázka zní - a co je komu do toho? I kdyby byli bosí, je mi to jedno...). Jinak - ano, cigareta se v rukou člověka, jemuž ještě nebylo osmnáct let, (dle práva) nemá vůbec objevit. Podstatné je, že se však objevuje - dnes a denně; cigarety vám prodají skoro kdekoli, vaši rodiče o vašem kouření mnohdy vědí (a tiše jej tolerují), stejně jako zbytek společnosti a obyčejně i policie. (Sám jsem byl dokonce třikrát svědkem, kdy policejní hlídka nikterak neřešila to, že naproti nim šel s cigaretou v ruce mladík sotva dvanáctiletý (možná to bylo tím, že ve dvou případech mladíci patřili k místní etnické menšině...).) Proto mi není zřejmé, z jakého důvodu se najednou snaží nastavit opačný kurz. Ale dobře, dejme tomu; je nepopiratelným faktem, že podobná situace se stávat nesmí (i když se tak děje zcela běžně) a že tedy policie má právo (ba povinnost) vůči něčemu takovému zakročit.
Každopádně mi pak však již není jasné, z jakého důvodu se nařízení o zákazu opouštění školy o přestávkách, týká i studentů, kteří již dosáhli plnoletosti. Otázka zní - má škola právo zakázat dospělému (dle práva) člověka opustit školu? Jistě, bylo by to na delší debatu, já se však domnívám, že to právo nemá.
V naší třídě jsme o tomhle "hodili řeč" s jedním profesorem - upozornil nás na to, že zaměstnavatel má (údajně) právo zakázat svému zaměstnanci opuštění pracoviště, i když má pracující zrovna třeba pauzu. Podstané však je, že zaměstnavatel má taktéž dle všeho ze zákona povinnost v takových případech vyčlenit kuřácké prostory. (Mno.. to jenom tak na okraj... odběhl jsem, pardon..)

Mohli bychom si však položit i další neméně zajímavou otázku - jak vedení školy (případně policie) hodlá dohlížet na ty, kteří školu opustí v polední pauze, tj. v době obědů před odpoledním vyučováním? Představte si situaci, že bydlíte dejme tomu hned ve vedlejším baráku - zcela jistě máte právo zajít si na oběd domů, tedy opustit školu, i přestože byste si to dle nařízení školy neměli dovolit, protože jste stále ještě ve vyučování.
Vskutku by mě zajímalo, jak by se tyto situace tedy měly posuzovat. A pak také - pokud by někteří měli právo školu v této době opustit (i přestože by je ještě čekalo ještě odpolední vyučování), neměli by mít stejné právo i všichni ostatní?

Toť jenom pár postřehů k zamyšlení... Závěrem snad jen - je lepší, pokud studenti kouří mimo prostory gymnázia anebo se snad máme těšit na dobu, kdy budou školní záchodky zapáchat cigaretovým kouřem, kdy budou po chodbách běhat profesoři v marné snaze najít toho, kdo porušil nařízení školy a v nouzi nejvyšší si zapálil? Já osobně bych byl radši pro možnost první. Těch, kterým ještě nebylo osmnáct, mi může být líto, ale rozhodně - domnívám se - nemá cenu jim to zakazovat, je to zbytečné; nic by se tím nevyřešilo, nevyřeší.

----------
(Poznámka na závěr: Autor komentáře je nekuřák (a navíc abstinent; prostě "slušnost" sama! :-) ..); pokřivené vidění nesporných zásluh městské policie je (bohužel) způsobeno určitými negativními zkušenostmi.)
id 4642 | ticket 18d0e…cc2f3 | agent 21641…6bd19
7.3.2007 21:42 Michal
Lioness: A taky "osmnácti" se pomocí čísla píše bez "ti"... ;-)
Pokud si dobře pamatuju, tak studenti nad 18 už mohli opouštět areál, kdy chtěli. Občas jsme se jezdili jen tak projet autem. Jak to je teď, to netuším. Jednou z výhod vysokoškolského života je to, že tam pravidla "před-školou-se-nekouří" prostě neexistují.
id 4643 | ticket 3aacf…ac340 | agent 336b3…d5f7f
8.3.2007 18:08 Gellar | s.m..gellar@seznam.cz
Scotfi: Souhlasím. Co se týče pravidelných hlídek policie před naší školou - myslím, že je zbytečné se k tomu vyjadřovat. Když se objevily první útoky na studenty ze strany obyvatelů okolí gymplu, mohli jsme občas, když jsme šli ze školy, potkat na půli cesty v okolí nejbližších domů vykračující si policisty. Dnes, po dalších a dalších útocích, naši drazí ochránci zákona hlídkují před gymnáziem, konkrétně u již zmíněného hlavního vchodu, kde sledují parkující auta a to, jestli mají studenti, kteří jdou kouřit na nohách papuče, nebo ne. Ano, musí to být pohodlná směna.;-) (Kolikrát byl student gymnázia napaden přímo u vchodu do hlavní budovy???) Nicméně myslím, že mnohé z nás toto vůbec nepřekvapuje...
id 4644 | ticket 730df…20d9c | agent 1c6cd…3240e
12.3.2007 21:16 zverina tatrancan
vadi vam koureni? prestanem...stejne chodime hulit sker :-P8-O
id 4646 | ticket 6f6f2…c3241 | agent d43e0…93b76
14.3.2007 17:59 Lol
Existuje jeste studentska rada? Ti by mohli podat zadost na reditele skoly a vymezit nejake misto (treba venku) pro kuraky? Ja jsem kuracka, ale tech 6 hodin ve skole to vydrzim, ale zda se mi to divne..Kdyz je nekdo na nikotinu uz hodne zavisly, tak snad ma pravo si zajit zapalit? Tohle je fakt nefer.. Kourit muzete i kdyz vam neni 18, ale nesmi vam to prodavat..Mam to od policajta znameho..Takze kourit se muze, ale prodavat nesmi..Blbina..To je snad kazdeho vec, ne?Je to jejich zdravi!:-Q
id 4648 | ticket ec8bd…0edda | agent 21641…6bd19
14.3.2007 21:42 Gringo
Jejich zdraví, ale peníze do zdravotnictví valíme všichni. Takže je v zájmu všech, by se nekouřilo.
id 4649 | ticket 5531a…9915f | agent 21641…6bd19
15.3.2007 18:32 Nordiq9 | nordiq9@centrum.cz
Jo a když jsme už u toho, že by jsme měli vyčleňovat místa pro závislé na nikotinu, tedy kuřáky, jsem proto, abychom vyčlenili místnost pro závisle na drogách, kde by si mohli feťáci vyměňovat stříkačky a kam by docházel pravidelně dealer...
id 4651 | ticket ba991…fc142 | agent 21641…6bd19
15.3.2007 20:49 žvanec
kua vy kkti, kuřte ať se vám s huby valí kouř a snad dožijete maturity.
id 4652 | ticket 0ac85…f087c | agent 21641…6bd19
17.3.2007 17:13 Scotfi
Nordiq9: Mezi užíváním drog (myšlen heroin, pervitin apod..) a cigaret je zásadní rozdíl. Alespoň dle zákona.

Lol: Popravdě, jestli existuje, tak o tom nevím. A jestli existuje, a přitom o ní nikdo neví, tak by zase měla být zrušena, neb očividně neplní svůj úkol. :-)
id 4653 | ticket 78ac0…0afda | agent 21641…6bd19
18.3.2007 14:29 Lol
Scotfi: Ja to nechapu..Nemuzou prece zakazovat kurakum, at chodi ven..To je blby zakaz..Takze by s tim mel nekdo neco udelat..:-Q
id 4655 | ticket 32660…f0763 | agent 21641…6bd19
24.3.2007 17:24 petulka:)
To scotfi: naprostý souhlas:) Taky sem moc nepobrala policejní hlídku stojící u hlavní chodu Gymnázia a buzerování všech kolem, kromě určité menšiny( většiny).No , myslím, že u nás mě to tolik ani nepřekvapuje......:-Q
id 4657 | ticket 0d3b8…0a896 | agent 71738…4fe14
24.3.2007 17:28 petulka:)
A nevím proč rovnou nepovolí kouření od 15 let....je ot každého věc co si dělá a v tom věku, je myslím dost starý na to, aby věděl co dělá:) za chvíli zakážou alkohol, poté bůček, jelikož způsobuje cholesterol a ten náslědně ucpávání cév a rovnou at nikdo nevychází z domu, aby na něho náhodou nespadla cihla...:-)
id 4658 | ticket 0d3b8…0a896 | agent 71738…4fe14

Hledání

Stručně

  • Saturn odešel na zasloužený odpočinek. Vzpomínejte na něj tak, jak vám zůstal v paměti.
    Nezapomeneme!
 

Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;

© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.