Nižší gympl je trochu jiná, ale i přesto v podstatě stále základka. Když
jsem chodíval na základku, taky jsme se honívali po chodbách, hráli fotbal
ve třídě, vybíjenou s křídami i namočenou houbou, po které zůstávaly fleky
na zdech a dělali spoustu dalších věcí spadajích do skupiny činností, které
provází značný hluk a po kterých zůstává velká spoušť. A myslím, že tuto
část (byť děvčata asi o něco méně) svého života pamatuje každý. Jistě,
drzost je věc trochu jiná, ale řekl bych, že i my jsme byli (a velmi
pravděpodobně nám to v té době nedocházelo a s velkou pravděpodobností to
většině ani nikdy nedojde). A řekl bych, že i tehdejší "starší
spolužáci" si o naší generaci museli myslet, že jsme o hodně
strašnější, drzejší a nevychovanější než oni bývali ve své době…
Co se týče umisťování tříd těch mladších mezi třídy těch starších: Já jsem
pro. A přestože chápu, že to přináší docela velké problémy, tak to má i
jednu výhodu: "rozmělněnost". Dokážete si představit, jaký by
to byl bordel, kdyby všichni z těch mladších byli u sebe? (To by to už
vážně s gymplem moc společného nemělo, to by byla zoo jak vyšitá…
No
a na druhou stranu, má to výhodu i pro ty starší: v tom hluku a spílání nad
drzostí se prostě nemůžete moc učit a nehrozí tak tedy, že byste se stali
nějakými extrémními šprty a po maturitě tak teda z gymplu vyjdete jako
studiem poměrně nezkažení lidé… (joke only)
A co se týče paření online a dalších her na compech ve školní
knihovně – nemyslím, že by se něco mělo změnit od dob
dřívějších. Studium má prostě přednost, zvláště před primány / sekundány /
…odklikávající onlinovky… a pokud mě paměť nemýlí, tak maturant
měl vždy přednostní právo na počítač. Tj. pokud by se situace někdy měla
opakovat, není nic jednodušího, stačí požádat správce a ten už by to měl
zařídit… trocha slušnosti v jednání, vysvětlit situaci, že něco
potřebujete zjistit a věřím, že vám správce vyhozením u kompu řvoucích
primánů milerád vyhoví.