Saturn

Studentský zpravodajský web

Dnes je sobota 24. června 2017, svátek má Jan, zítra Ivan.

Komentáře ke článku »Další stávka učitelů«

Autoři webu za obsah fóra nezodpovídají.
Používání fóra je privilegium, nikoliv právo.

Příspěvky jsou vypisovány od nejstaršího po nejnovější.

Vypnout grafické smajlíky.


23.5.2008 15:35 BArchie
jednodenní stávka fakt nepomůže. Sice mi to rve srdce, ale musím souhlasit s jedním našim profesorem, který navrhuje razantnější stávku, která by podle mě už fakt nějaké to "ovoce" přinesla – nedat maturantům vysvědčení, či jak on to říká… Sice je to kruté, ale pak bychom se možná nemuseli dívat do atlasů z roku 1973… Snad je to nenapadne v době mé matury :-P Sice je to kruté, ale aspoň by to přineslo to, čeho se těmito trapnými jednodenními stávkami snaží docílit :-)
id 5706 | ticket b3b7d…3e7b6 | agent 73e11…0a022
23.5.2008 22:25 Scotfi
Hezky napsaný článek, díky.

Ad stávka:
1) Bohužel se v těhle ohledech stále omílá pouze finanční stránka… už by konečně taky sakra chtělo, aby česká společnost přijala učitelskou profesi jako povolání důležité a svým způsobem prestižní. Bohužel velká část společnosti si (dle mého názoru mylně) myslí, že učitelé dělají kulové (byť u některých to tak vskutku je) a pouze neustále protestují, že mají malé platy a furt jim to nestačí.
2) Stav, kdy je český kantor považován skoro až za nenažraného parazita společnosti, vydatně podporují právě tyto prostesty, respektive výsledný mediální obraz z nich. Vždy, když učitelé výrazně protestovali, přidáno dostali, i když "pravda, pochopitelně ne úplně všechno, co chtěli". Takže vzniká fatálně mylná představa, že učitelé mají více, a přesto jsou furt nespokojení a chtějí ještě více. Přičemž reálné platy učitelům nerostou skoro vůbec, navýšení zhruba tak nějak kryje inflaci a pokud se nemýlím, tak v nějakém období reálné platy dokonce klesaly.
3) Financování školství jako takového není extrémně katastrofální, ale rozhodně by mohlo být kvantitativně i kvalitativně lepší (tj. jak množstvím investovaných peněz, tak jejich přesnějším zacílením). Kam se utopily festovně velké částky v projektu Internetu do škol, kam se utopily miliony za projekt Státních maturit? Mimochodem, financování vysokého školství – alespoň podle toho, co jsem mohl vidět – vypadá mnohem lépe než financování škol středních a základních… to však nic nemění na tom, že peníze do školství potřeba jsou, a rozhodně si nemyslím, že by to byla nenávratná investice – investice je to naopak jedna z nejvýhodnějších možných. Zvyšuje se vzdělanost a konkurenceschopnost celé vlastní společnosti. (Ovšem, nabízí se lehce filozofická otázka, zda by ta případná "vzdělanost" (tj. schopnost samostatně myšlet a "nenechat si srát na hlavu";) nepřekážela určitým částem politicko-mocenského spektra.)
4) Je absolutní pitomost srovnávat plat kdejakého dělníka s platem učitele (nic proti dělníkům; určitou praxí v pracích všeho druhu si procházím, takže si velmi dobře uvědomuju, jak je i taková "blbá dělnická práce" důležitá), plat učitele musí být vysoko, musí být takový, aby ti špičkoví učitelé (s trochou dobré vůle) neměly tendence odcházet do soukromého sektoru. Příklad: Žena, pětatřicet let, vysoká škola v oblasti informatiky, výborná znalost anglického jazyka, výuka angličtiny na vysoké úrovni s zapojováním moderních progresivních metod do výuky, snaha o podporu e-learningu apod., sedmnáct tisíc hrubého. Jak dlouho si myslíte, že vydrží odmítat nabídky soukromého sektoru, která její práci (kde krom pozitiv typu "práce s dětmi mě baví" odpadnou i negativa typu "společnost na mě kouká jako na parazita, co chce pořád jenom více";) ohodnotí třeba více než dvakrát větším platem? Nemůžeme se potom divit, že v českém školství pak narážíme pouze na učitele post-komunistické, případně svými schopnostmi průměrné či podprůměrné a pak na úzkou skupinku učitelů, kteří jsou skutečně schopní své předměty vyučovat kvalitně, a kteří obyčejně ve školství zůstávají pouze kvůli tomu, že "je to jejich životní poslání", přestože by klidně mohli jít dělat něco jiného, lépe hodnoceného.
5) Ač volič ODS (mezi slepými jednooký králem), za jejich trapně laciné billboardy s usměvavou slečnou a sloganem "kvalitní vzdělání, šance pro každého" bych je nejradši poslal do prdele. Ale to by bylo na delší diskuzi (a to vůbec nemluvím o zavedení školného, se kterým bych klidně za určitých podmínek souhlasil.).
id 5707 | ticket 2c799…f49e2 | agent 1a6d6…f1b34
25.5.2008 13:49 Larva
Zdá se mi to nebo je ten komentář delší než můj článek???:))
id 5709 | ticket e950e…b34e3 | agent ddf76…91f46
5.6.2008 20:39 Marek
Dobře Filipe:-), tak nějak bych to taky napsal, jen bych to asi víc rozepsal…;-), jinak souhlasím se všemi tebou vytčenými body, ono to je, tak trošku, začarovaný kruh, dokud nebude v systému dost peněz, nebudou kvalitní učitelé, dokud nebudou kvalitní učitelé, tak bude v poměrně mnoha případech zcela legitimní názor, že jsou někteří učitelé přeplacení, vzhledem k tomu, jak vykonávají své povolání…jinak ODSka má u mě, za tohle celkem velké mínus, jenže když jiná volitelná strana neexistuje…
id 5777 | ticket a7194…39fe0 | agent 5a2f4…eb2f2
9.6.2008 15:21 maverick
v polsku ucitele taky stavkuji;)
id 5780 | ticket 36978…fbc4d | agent 3494c…dfb72
11.6.2008 02:34 Scotfi
maverick: Ono se stávkuje na mnoha místech… holt kašlat na vzdělání není pouze českou specialitou.

Marek: Jestli chceš, tak klidně rozepiš… však tohle bylo pouze stručné, značně zevšeobecněné shrnutí nejzákladnějších faktů, problémů a mého pohledu. :-)

larva: Promiň, Marki. :-)
id 5786 | ticket 2c799…f49e2 | agent 1a6d6…f1b34
16.7.2008 16:34 Frankie
Filipe, přoč už dávno nejsi jedním z redaktorů Saturnu? Zatím si pořád jen procítám tvvé názory ale článek žádný…
id 5813 | ticket 50471…b34d7 | agent 90f7d…b896b
2.8.2008 20:27 Scotfi
Frankie:
1) Brány karvinského gymnázia jsem opustil již před rokem, takže jako redaktor už bych tady neměl moc co dělat.
2) Jako redaktor jsem na Saturnu určitý čas i působil.
http://saturn.xf.cz/autori/scotfi
id 5820 | ticket 2c799…f49e2 | agent 6c08d…fc997

Hledání

Stručně

  • Saturn odešel na zasloužený odpočinek. Vzpomínejte na něj tak, jak vám zůstal v paměti.
    Nezapomeneme!
 

Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;

© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.