Gadžo, 13. prosince 2003 | Studentská
Eckhard Bieger, římskokatolický kněz ve Frankfurtu, jemuž vadí rostoucí komercializace Vánoc, začal v Německu loni v předvánočním čase šířit nálepky s nápisem \„Santa-free zone\“ – prostor bez Santa Clause. Je přesvědčen, že americký \„Děda Mráz\“ je komerční podvod. \„Je to výtvor reklamního průmyslu a Coca Coly, jeho účelem je podporovat pouze komerční zájmy\“, uvedl. \„Nemám nic proti Vánocům a nechci zklamat děti,\“ dodal. \„Mým cílem je vrátit do ohniska zájmu svatého Mikuláše.\“
V ČR se patronem podobné kampaně staly Britské Listy. Veškeré podklady jsou volně k dispozici za účelem propagace záměru zmenšit vliv komerce a kýčovitých reklamních motivů na vánoční svátky.
Postava Santa Clause vznikla v prosinci roku 1931 jako vánoční reklama na Coca Colu… Obrázek \„Travel Refreshed\“ je z COCA-COLA SANTA MAGAZINE AD, z roku 1949.
Tyto stránky Vám umožní vrhnout Santa Klause z katapultu. Kdyžtak napište do diskuse, jak daleko jste dohodili.
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.