Hajunka, 14. listopadu 2003 | Postřehy
O jaké hodnoty dnešní společnost nejvíce usiluje? Po čem touží běžný člověk? Troufám si říct, že každého snad nejvíce zajímá, jak co nejefektivněji investovat své peníze do koloběhu tržní ekonomiky. Při nákupu jakéhokoli výrobku jde spotřebiteli o dobrou cenu, ale především o kvalitu zboží. Také služby očekáváme na vysoké úrovni. Kadeřnictví, pošta, železnice…
Ale máme opravdu dostatek zásadních informací pro posouzení toho, co je dobré? Reklamy nás neustále bombardují novými, lepšími a úžasnějšími vlastnostmi svých produktů, ale skutečnost bývá zcela jiná. Z úžasného jogurtu s velkými kousky ovoce nakonec máte pocit, že onen mléčný zázrak ovoce viděl leda tak z rychlíku. Co s tím?
V následujících odstavcích se pokusím shrnout to nejpodstatnější z programu Národní politiky podpory jakosti (převzato z Hospodářských novin):
Program Národní politiky podpory jakosti (NJP) byl přijat vládou ĆR usnesením č. 458 ze dne 10.5.2000 s cílem podpořit vstup českých podnikatelských subjektů a organizací veřejné správy a služeb do jednotného trhu Evropské Unie a dosáhnout jejich konkurenceschopnosti na evropských a světových trzích. Rada pro jakost, tvořená 24 odborníky, vyhlašuje každoročně listopad Měsícem kvality v ČR. Vedle stěžejní akce, kterou je Evropský týden kvality- letos jím byl týden od 10. – 14. 11. , probíhá po celé ČR množství regionálních a firemních akcí zaměřených na konkrétní problémy kvality v daném období.
Dalším programem zabývajícím se touto problematikou je například Česká kvalita. Má za úkol najít a označit takové zboží, které odpovídá nejvyšším nárokům, a také ochránit spotřebitele. Nejdůležitějším prvkem celého projektu je především informovat laickou veřejnost o značkách, které zaručují vysokou hodnotu. To, že produkt odpovídá všem zásadám programu Česká kvalita, pozná spotřebitel podle toho, že značku Česká kvalita najde současně vedle příslušné značky kvality propůjčované v daném oboru (ekologie, potraviny, dětská obuv, net-shopy…). Přehled těchto značek a další důležité informace můžeme najít na informačních serverech www.ceskakvalita.cz a www.njp.cz. Z mnoha subjektů a firem zařazených do skupiny nadstandardních společností vybírám pouze několik nejznámějších: TESCO, T-Mobile, Česká spořitelna, MAKRO a další.
Mediálními partnery jsou Televize Prima, Technický týdeník, ČRO 1 Radiožurnál…
Co říct závěrem… Poselství celého programu by mohlo znít tak, jak jej definoval ředitel agentury Diplo CZ Ing. Tomáš Kouřil:
„V životě buďme nároční na kvalitu nejen zboží a služeb, ale i práce, znalostí a života vůbec.“
K tomu nám dopomáhej Národní politika podpory jakosti!
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.