Nejprve pár poznámek k Reného článku:
Nevím, jak dalece "kabinet zástupců" řídí školu namísto "řiditele",
každopádně vytýkaná neochota je výstřelem naslepo. V "předsaturnovských
dobách" jsem tam sice moc nelezl, nicméně za poslední 3 roky jsem se
bezvýjimečně setkal s profesionálním a kladným přístupem - a to nejen vůči
mé osobě, ale i vůči známým. Ačkoliv to do konceptu této diskuse vůbec
nezapadá, chtěl bych při této příležitosti vyzdvihnout zejména (co se tedy
Saturnu týče) poskytování informací p. Kučerou a dávání rozvrhových změn na
extra papíře naší redaktorce p. Bajnarem. Jakkoliv to někdo může považovat
za samozřejmé, tak bohužel v naší zemi není samozřejmým téměř nic.
Dodatečně chci za toto jednání zmíněným zástupcům poděkovat.
Dobrý šéf v dobré firmě se za dobrého zaměstnance musí postavit. Pokud se
tak nestane, pak je logicky některý z článků špatný. Každý, kdo měl tu čest
navštívit hodiny p. Raice, ví své.
Zeptám se tedy p. Čeladína, který proti p. Raicovi nešel, jen mu dával
najevo své fekální naladění, zda-li ovládá dějepis dobře. Zda-li se
domnívá, že by některý jiný ze současných (tedy zbývajících) kantorů
dokázal studenty naučit stejně kvalitu i kvantitu. Zda-li považuje osnovy
za "OK-věc". Zda-li si myslí, že snažit se naučit studenty, kteří mají
zájem s dějepisem dále pracovat (což se u maturantů očekává - ať už při
přijímačkách na VŠ, nebo jako součást VŠ studia na různých oborech) je
špatné. Pokud vím, tak nematuranti nebyli zdaleka tak zatěžováni jako
maturanti, a pokud ti si stěžují, pak mi to zavání masochistickou
leností.
A nakonec absolventce: Jak všichni dobře víme, tak maturitní zkouška v
současné podobě je pohou fraškou, která nedává žádný obraz o schopnostech
studenta. Proto taky při přijímačkách na většině VŠ odstupují od
započítávání známek ze SŠ. Proto taky není trapné maturovat ze ZSV za tři a
snažit se dostat na práva. (Zjm. u TSP v Brně to trapné není vůbec
).
BTW já mám z ang i z něm u matury za 2, a kdokoliv by z toho vyvozoval, že
se oběma jazyky dokážu domluvit stejně dobře (/špatně) by mi byl k smíchu.
Pokud René tvou písemku nečetl, pak, jak správně podotýkáš, by ji neměl
komentovat. Nicméně tvrdit, že xxxxx ví, je mylný závěr, navíc to není jen
tvůj osobní problém - odchod p. Raice zasáhne - ať už bolestně či radostně
- několik desítek studentů a studentek.
Možná že právě bezprostřední interakce stály za velmi špatnými vztahy naší
třídy (VIII.B) s některými kantory (u jiných zase naopak), každopádně
srovnání s bodnutím dýky do zad mi vzhledem k načasování "tvé akce"
připadá naprosto dokonalé.