Arwen, 5. října 2007 | Pel-Mel
Pod pojmem reklama si můžeme představit reklamní spoty v televizi, letáky obchodních center…
Reklama neboli propagování. Každá firma má zájem, aby byly její výrobky kupovány lidmi. Na tomto základě vznikly reklamní agentury. Jedním z nejdůležitějších zaměstnanců agentury je Copywriter. Jeho práce spočívá v psaní poutavých textů, které přimějí čtenáře nebo diváka k nákupu produktu. Velkou roli hraje i vizuální dojem (grafika, design), o který se stará Art director.
Pod pojmem reklama si můžeme představit reklamní spoty v televizi, letáky obchodních center, obrázky výrobků v časopisech, které obvykle preferuje nějaká slavná osobnost… Když si např. koupíte značkové oblečení, sportovní potřeby,…kde určitě nepřehlédnete logo firmy, stáváte se také propagujícími reklamy. Ale chtěla bych se vrátit k reklamě televizní, která má obrovský vliv na lidi, především na děti. Už v říjnu se začínají objevovat spoty typu plačící, mluvící panenka BABY born s úžasným kočárkem 3 v 1. No, která holčička by si ji od Ježíška nepřála. Můj dopis asi Ježíšek vždycky ztratil, protože mi ji nikdy nedonesl. Není to ale jen o vánočních dárcích. Co říkáte na Tv-shopping? Cílem je přesvědčit diváka, aby si koupil i to, co nepotřebuje. V televizi, časopisech… obvykle vystupují krásné a štíhlé modelky, což podle mě působí na psychiku některých dívek a žen. Vidí v nich ideál, který se líbí mužům a snaží se jim vyrovnat. V některých případech to může vést až k poruše příjmu potravy…Stačilo by jen na konkurzech vybírat i ,,obyčejné“ lidi. O přehlídkových molech se raději zmiňovat nebudu. Vážit 45–50 kg při výšce 180 cm mi přijde absurdní. Vždyť i sexy symbol Marilyn Monroe nosila velikost 42.
Reklamy jsem rozdělila na 3 druhy: a) oblíbené b) k zasmání c) trapné.
Mezi oblíbené řadím spoty od:
1. Coca-coly- např. Vánoce jsou tady.
2. Orion, vaše čokoládová hvězda.
3. T-mobile – prostě blíž.
Mezi spoty k zasmání jsem vybrala:
1. Kofola – Tatí a bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?..Ne, ne já
nemusím, já už ho vidím.
2. Kofola – Nuda pláž..Hele Naďa…Ahoj Ondro…ahooj Naďo. Když ji
miluješ, není co řešit.
3. Bóbika – Proč právě Centrum.cz uvaří Bóbika? Nemá náhodou
Seznam.cz jako maskota pejska?
V poslední řadě, trapné reklamy:
1. Jedeeš!!!!! Orbit, po každém jídle.
2. Hornbach – Dodělejte to, než vás to dodělá.
3. Možná se tak narodila, možná je to Maybelline.
Samozřejmě si každý může vytvořit svůj žebříček, určitě se mnou nebudete všichni souhlasit. Ať je můj názor jakýkoliv, v jednom se shodneme. Média společnost ovlivňovaly a stále budou. Kdyby o Vás dneska v novinách vyšel článek, že jste vyhráli 10 000 000, jen těžko byste přesvědčili okolí, že to není pravda.
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.