Larva, 12. března 2008 | Studentská
…aneb jak studenti o své peníze přišli…
Již v září jsme si, s cílem ušetřit pár korun, objednali nové učebnice angličtiny prostřednictvím internetového obchodu dumknih.cz. Ovšem září se přehouplo v říjen, říjen v listopad, listopad v prosinec a očekávaná zásilka stále nikde. Heslo „ … a knihy jsou doma“ zůstalo nenaplněným. Aby byla situace komplikovanější, byla od nás vyžádána platba předem, jelikož se jednalo o naši první objednávku. Po mnoha telefonátech i mailech, po mnoha slibech, že se knihy již expedují, nám bylo oznámeno, že firma již na dané adrese nepůsobí, a že majitel má dluhy, kam se podívá. Někteří z nás přišli o necelé dvě stovky, někteří i o šest. Je březen a víme, že knihy, a nejspíš ani peníze, nikdy neuvidíme. Nejlepší na celé věci je, že ani jakási „spravedlnost“ nám nepomůže. Právník nám doporučil cestu trestního oznámení, která však nezaručuje navrácení peněz, jiné způsoby se zase ukazují jako, hlavně finančně, nevýhodné. Poslední možností je ČOI (Česká obchodní inspekce), úspěch však zaručen není.
Internetové obchody jsou v dnešní době hojně využívané a v budoucích letech se nejspíš bude tento trend zvyšovat. Změn v zákonech, které by lépe ochránily zákazníka při tomto novém způsobu nakupování se nejspíš jen tak nedočkáme. Poctivost podnikatele a šťastná ruka při výběru obchodu bude tedy nejspíš ještě nějakou dobu naší jedinou zbraní.
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.