Raziel, 9. května 2008 | Postřehy
Staré televizory, plánované výpadky a ochota nadevše…
Kabelová televize Karviná (KTK), založená roku 2001, poskytuje občanům
Karviné a okolí kabelovou televizi, připojení k internetu a internetové
telefonování tzv. VoIP. Dala si za cíl vybudovat kvalitní optickou síť na
vysoké technologické úrovni v městských částech Ráj, Mizerov, Nové
Město a Hranice.
Vytyčené cíly byly splněny, celková délka sítě činí asi 46 kilometrů
a pokrývá oblast se zhruba 22.000 domácnostmi. A KTK stále
expanduje…
V únoru letošního roku byla KTK odkoupena největším českým
kabelovým, internetovým, telefonním a satelitním operátorer UPC
Česká republika. Za neznámých finančních podmínek a pod
posvěcením Radou pro rozhlasové a televizní vysílání, posílila
UPC jednu ze svých největších sítí – severní Moravu.
Avšak s příchodem UPC přišla také zřejmě jedna
z největších krizí KTK. Hromadná nespokojenost s vypadáváním
televizních programů, s nefunkčním připojením na internet a
s neseriózním jednáním ze strany poskytovatele dala mnohým lidem podnět
k odhlášení se od KTK. Bez jakékoliv tiskové zprávy či upozornění
přestalo fungovat mnohým domácnostem připojení k internetu, televizní
kanály měli otřesnou kvalitu a nebo vůbec nefungovaly.
Zavoláním na klientské centrum jste toho moc nevyřešili. Šířili se
fámy, že se zde již ani nezvedají telefony. Inu, nevím, co je na tom
pravdy, ale skutečnost je, že sám osobně jsem byl nucen několikrát
opakovaně volat, než mi to operátor zvedl.
Nezbývalo vám tedy nic jiného, než se vydat přímo do firmy KTK, vystát si
frontu mezi dalšími rozčílenými zákazníky a poté se třeba dozvědět,
že máte starý televizor a že koupí nového bude problém vyřešen.
Jeden klient si stěžoval na kvalitu signálu KTK přímo na Českém
telekomunikačním úřadu.
Další třešničkou na dortu jsou problémy s internetovým připojením.
Opět bez jakékoliv omluvy, či upozornění byly mnohé domácnosti odpojeny
od internetu. Téměř všichni lidé, které znám z Karviné, a kteří
mají internet od KTK, měli za min. poslední měsíc opakované problémy
s připojením a nebo jim připojení nefungovalo vůbec.
Rady operátorů typu: „Restartujte modem.“ nebo „Vytáhněte ze
zásuvky…“, jsou nic neřešící a především mnohdy podány
s povýšeným tónem.
Je však dobré vědět, že společnost UPC a poskytovatel KTK, o všech závadách vědí a mají vše pod kontrolou.
„Tyto odstávky jsou plánované. Vždy se odpojí v dopoledních hodinách celý dům pro nutnou modernizaci sítě,“ vysvětlil mluvčí KTK, František Malina.
Ano…pro nutnou modernizaci sítě, která slibuje například levnější
tarify pro volání… A proto se s UPC přiřítil také nový
ceník služeb, který vašim peněženkám moc klidu nepřidá. Spíše
naopak, ceny se zvyšují, ale kvalita služeb klesá…
A pokud jsou tyto odstávky vždy plánované a pouze v dopoledních
hodinách, tak dle mého by měli v KTK přehodnotit svůj smysl pro vnímaní
času.
Inu, mě osobně z ničeho nic přestal fungovat internet. Po
ustavičném, téměř celodenním volání, jsem se dočkal odpovědi
operátora, který mi poradil pár „cenných“ rad a ukončil devíti
minutový rozhovor s tím, že se s tím pokusí něco udělat a máme
zavolat za hodinu.
Se stavem mého připojení se nezměnilo vůbec nic, max. se už nechtěla
‚načíst‘ ani IP adresa. Za hodinu volám, avšak nikdo nebere.
Volám za dva dny znovu… Stejné rady…
Deset dní bez jakékoliv změny. Navštěvuji KTK, sjednávám si návštěvu
opraváře na třináctý den bez připojení.
V den, kdy má přijít opravář se internet z ničeho nic
‚rozjíždí‘…
Zřejmě jsem se stal na vlastní kůži svědkem jedné plánované
dopolední odstávky…
*
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.