Sisi, 21. října 2002 | Studentská
Z časopisu: STUDENT – Galačíslo
Autor i datum bohužel není uveden.
Opouštíme tuto výchovnou instituci se smutkem na duši a lkajíce. Naše
myšlenky jsou zahaleny tmavým závojem zármutku nad ztrátou mnohého, co
nám bylo drahé. Jsme však optimisté. Přes veškeré chmury věříme, že
nové generace studentů, kterým jsme my vybojovali a silou vlastních svalů
vybudovali podmínky pro další zdárný růst a vývoj, budou pokračovat
v námi načrtnuté dráze. Jelikož se však čas řítí kosmickou
rychlostí a my zjišťujeme, že řadu užitečných poznatků nabytých za
svého čtyřletého pobytu na této škole, jsme dosud mladším generacím
nepředali, činíme tak nyní, písemně a tedy v trvalejší formě. Milí
následníci, naostřete si zrak, vypusťte ze svých mozků všechny hlouposti
a nepodstatné věci a přichystejte si mozkové závity k příjmu moudrosti
nashromážděné mnoha generacemi svých předchůdců:
1. Již v prvních vteřinách na této škole si vybojujte místo
v lavicích na slunci – tedy v některých z lavic přímo u tabule
podle hesla: Pod sluncem (či jiným zdrojem energie) největší tma.\„
2. V návaznosti na bod č.1 nedopusťte za žádnou cenu, aby místa
v prvních lavicích urvali spolužáci sobečtí a navíc inteligenčně
méně vyvinutí. Vyhnete se tím trapným chvílím, kdy vy u tabule mlčíte
jako pařez a váš spolužák v první lavici – pouhých 20 cm od vaší
tvrdě zkoušené duše – mlčí rovněž jako pařez a svačí.
3. Od počátku se snažte pečlivě odpozorovat zvyky a náturu jednotlivých
vyučujících a bystře získaných poznatků využijte v praxi. Například:
Je-li váš profesor vášnivý kuřák, překonejte případné potíže
s milou vůní této drogy, nejste-li rovněž jejími vyznavači a
nenápadně si občas někdo zapomeňte 2–3 krabičky tvrdých Spart na
katedře. Jistě se to kladně odrazí v klasifikaci.
4. Všichni vyučující jsou tvorové esteticky založení. Nedrážděte je
proto neustálým posilováním svých svalů žvýkacích a nenucenými
přehozy žvýkací gumy z levé strany dutiny ústní na pravou během
rozhovoru, kdy jste většinou v roli odpovídajících. Bubliny vypouštěné
virtuózně mezi řečí už nedoporučujeme vůbec. Kromě nebezpečí
slepení vlasů (vašich) je zde i nebezpečí exploze (profesorovy).
5. Většina vyučujících je silně alergická na žoviální konverzaci
v průběhu výkladu. Je jistě zajímavější sdělovat sousedovi technické
parametry dívky, s níž jste včera byli v kině a obšírně vylíčit
její klady, než poslouchat výklad třeba o chemických vlastnostech
kyslíku. Avšak vyučující je přesvědčen o naprostém vítězství
kyslíku nad dívčinou a proto mu tuto iluzi neberte – mohl by se
bránit.
6. Nyní pro dívčiny: V odívání nešetřete látkou a v úpravě
zevnějšku se držte současného trendu úsporných opatření a šetřte
barvami.
7. A pro chlapce: Nepropadejte sebeklamu, že neoholené, 14 dní záměrně
pěstované strniště\“ (sestávající ze 14 bodlin ve dvou řadách)
vám přidá na eleganci. Naopak!
8. V období písemek se nesnažte nasoukat do svých nebohých lebek všechno
učivo vám zadané. Koneckonců, berte v úvahu, že v poměru k vesmíru
je vaše hlava nepatrná a její rozměry (možná, že nejen ty) omezené.
Vypracujte si proto osvědčené druhy pomůcek. Pozor! Jsou i tací, a známe
je konkrétně, kteří mívali taháky formátu A4 (21×30 cm)
!!Nedoporučujeme!! Výstřednost je v tomto odvětví příliš riskantní.
Podmínka: Dotyčný byl objeven, měl však štěstí – profesor byl tak
šokován, že smíchy ztratil pomstychtivé choutky.
9. Zásadně nepodporujte přílišnou žravost svých spolužáků, neboť pak
by se vám snadno stávalo, že namísto chleba s domácím uzeným vám
zbudou oči pro pláč a zuby na skřípání (vzteky).
10. Vždy a za všech okolností hýčkejte tvory, kteří v době
rozvinutého systému taháku a napovídání, se vyskytují velmi zřídka,
tedy lidi, nadané schopnosti stěsnat do prostoru mozkovny kvantum informací,
které vy sami skladujete ve štosu papírů a učebnic.
11. Nepodporujte ve svém třídním kolektivu žádnou – byť zdánlivě
nevinnou – formu parazitismu. Z původně neškodného parazita se nakonec
vyklube parazit, který vám bude pít krev, ničit sešity a navíc se bude
nestydatě prohlašovat za nejlepšího člena vašeho kolektivu.
12. Braňte se ze všech sil, budou-li vás chtít označkovat\" za
nejlepší třídu. Vězte, že toto označení nese sice některá plus,
nicméně při sebemenším škobrtnutí budete nemilosrdně zatraceni a
zjistí-li se, že zdaleka nejste tím, zač jste byli považováni, stanete se
obětí nemilosrdného pronásledování.
13. A nakonec nejlepší radu: Učte se děti, až se na vás bude culit
maturita, zjistíte, že jste měli brát školu aspoň trochu vážně.
Místo závěru: Budete-li se řídit našimi radami, dostanete se bez úhony
k maturitě. Nebudete-li se jimi řídit, maturita vás stejně nemine.
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.