Gellar, 16. června 2007 | Studentská
Informace o tom, jak dopadly letošní maturitní zkoušky, vám již poskytl Simír. Já jsem se letos rozhodla položit několik otázek na téma maturit pěti maturantům. Zajímá vás, jak se maturanti na zkoušku dospělosti připravovali? Jaké předměty k maturitě si zvolili? Z čeho měli největší strach? Co doporučují budoucím maturantům? Pokud ano, určitě si přečtěte následující článek …
1. Jaké předměty sis vybral/a ke své maturitní zkoušce a proč? Student 1: Čj – ta je povinná, Aj – taktéž povinná, M – ta mě víceméně celou dobu bavila, neměla jsem žádné větší problémy, ZSV – pohodička celou dobu. Student 2: Češtinu – nebyla jiná možnost, angličtinu – z francouzštiny nic neumím, ZSV – to mě vždycky bavilo, latinu – zdála se mi jako únikový předmět.:-P Student 3: Čj, ZSV, Ma, Aj – protože mi nic jiného nezbývalo. Student 4: Vybrala jsem si angličtinu jako cizí jazyk, poněvadž bych z francouzštiny neřekla ani slovo, i když v Aj taky nijak nevynikám, byla to ta jediná možnost, díky neznalosti Fr (ne, že by to byla chyba jen profesora, jak se většina domnívá, ale i nevůle se přinutit učit Fr, i když se mi tento jazyk líbí více než Aj, no teď jedu do Paříže, tak uvidím, jestli aspoň něco vím=)=))). Dále pak matematiku, protože věřím, že věci by se měly učit ne nazpaměť, ale logicky a zde jsem to využila, nijak jsem se nemusela připravovat, jen trošku vědět, o co zde jde a je to super=))). A v neposlední řadě deskriptivní geometrii=)) … Miluji geometrii jako takovou a tenhle předmět byl pro mě zábava a ne učení, takže úplná pohoda=)=))) Student 5: Kromě povinné češtiny a cizího jazyka (v mém případě angličtina) biolu a chemii, poněvadž je potřebuju k přijímačkám a nechtělo se mi učit zvlášť na maturu a zvlášť na přijímačky. A navíc mě nic lepšího nenapadlo…
2. Kdy jsi začal/a s přípravou na maturitu? Student 1: Začla jsem si vypracovávat otázky, tj. vypisovat ze sešitu a házet do e-podoby, pak vytisknout a do složek, no, krásné jsem to měla. A pak jsem se začala učit do hodin… Student 2: Někdy v prosinci jsem si začala vypracovávat otázky do ZSV. Jinak jsem se průběžně učila na různé písemky a zkoušení z daných předmětů. Nejintenzivněji jsem se začala učit o svaťáku. Student 3: No tak opakovali jsme celý rok, ale nejvíce jsem se naučila o svaťáku. Student 4: No asi ve čtvrťáku před Vánoci asi měsíc, ale to jsem dělala práci do dg, pak asi až v polovině února, jen tak light, jinak až ten svaťák, to bylo hard=)=))) Student 5: Mmm, těsně před svaťákem?=o) Jinak jsem se učila na písemky a zkoušení z maturitních otázek do oněch předmětů, které stejně nedopadly nejlíp!
3. Jak vypadala Tvá příprava na maturitní zkoušku? Student 1: Učení, učení, mezitím kafe a učení.. ale až od března a nejvíc teda o svaťáku. Student 2: Důležitější pro mě byla příprava na přijímací testy, které jsem absolvovala ještě před maturitami, takže maturita šla trochu stranou. No a po posledních přijímačkách (asi 14 dní před maturou) jsem najela na maturitní otázky. Student 3: Učení, učení, učení. Student 4: Do matiky: vypočetla jsem jeden příklad, projela den předem tabulky a jednu knížku, jinak příprava v semináři z matiky=). Do Aj: seminář, jinak jsem si napsala obsahy, o čem bych měla v těch otázkách mluvit, no a spoléhala na štěstí=)). Do Dg: 2 roky Dg, jinak když se mě ségra občas na něco zeptala, tak jsme si vysvětlily nějaké pojmy =). A Čj: 3 týdny před maturou jsem se začala hodně učit, no a celý svaťák jsem věnovala jen češtině, asi 4 otázky denně od středy, ale stejně jsem 4 neuměla… ani slovo=)) Student 5: Velmi nezodpovědně!
4. A jak vypadal Tvůj svatý týden? Student 1: Tam bylo to učení, učení, ke konci taky deprese, že nestíhám, nic neumím, mezitím třeba brečení a taky učení no.. Student 2: Ráno jsem vstala, sedla si k počítači a zapařila nějakou tu hru, potom jsem vlezla na ICQ a pokecala a morálně podpořila hroutící se spolužáky a asi tak kolem té čtvrté jsem se šla učit. Večer v osm jsem už seděla u televize. Čím víc se ale matura blížila, tím víc jsem omezovala vedlejší činnosti a učila se. Student 3: Učení, učení, zhroucení se, učení, brečení, učení, nervy jak cip. Student 4: Jak už jsem řekla jenom čeština a výjimečně to ostatní, no jinak vstávat v 6 a spát ve 12=)… stres=)))). Student 5: Ráno jsem vstala, začala jsem si vypisovat pojmy z bioly, pak jsem se už na to vykašlala, bo jsem zjistila, že nic nestíhám a u chemie to bylo obdobně. Z češtiny jsem měla psát před tím ze všech mat. otázek na zlepšení známky, tak jsem si ji jen přečetla. A uměla jsem ji nejhůř=o) A na anglinu jsem se ani nekoukla… Doufám, že to nebudou číst profesoři! Všechno bylo v pohodě, ani mi nepřišlo, že mám maturovat, akorát až nedělní večer jsem celý prořvala, že nic neumím!
5. Co bys na své přípravě/případně přístupu k učení změnil/a? Student 1: Začla bych se učit dříve!!! Student 2: Změnila bych svou mírnou nezodpovědnost, ale myslím, že kdybych mohla něco změnit nebo vrátit, učila bych se naprosto stejným, jemně nezodpovědným způsobem.:-) Student 3: Nenechávala bych to možná až na posl. chvíli. Student 4: Začala se učit už dříve, hlavně tu češtinu, to jsem na těch písemkách fakt zapinkala… Student 5: Všechno. Ráda bych, abych se dokázala donutit učit se jen tak. Když mě druhý den z toho nikdo nezkouší, nemám důvod se učit, což je děsný, musím být skoro až ve stresu, abych se něco naučila a naučit se všechny otázky den předtím by nedokázal ani Superman!
6. Kterého předmětu jsi se nejvíce bál/a a proč? Student 1: Matiky a češtiny, páč tam toho bylo nejvíce a tam jsem měla teda pocit, že to nemůžu vůbec dát. Student 2: Češtiny. Bylo mi jasné, že kdybych si vytáhla nějakou tu poezii, tak tam toho moc neobkecám. Student 3: Matiky, protože toho bylo hafo a bylo to těžké. ;) Student 4: Češtiny, protože jsem fakt nevěděla, co si tasnu, co jí tam řeknu a taky jsem jí chtěla dokázat, že na tom nejsem nejhůř ze třídy=). Student 5: Všech.
7. Jaké máš dojmy z maturitní zkoušky? Student 1: Samotná zkouška je už úúúplně v pohodě, příjdeš tam, klepeš se jako ratlík, ale když uvidíš ty vysmáté, klidné profesory, tak odcházíš jako největší king. Student 2: Docela dobré. Měla jsem šťastnou ruku při tahu otázek, takže jsem byla vpoho. Většina profesorů se chovala přátelsky a nesnažila se studenty tzv. topit. Student 3: Super, pecka. Student 4: Velice dobré, přístup profesorů profesionální, přátelský, pomocná ruka mi byla občas podána a jsem za to moc ráda, a hlavně věřit si a nestresovat! =)) Student 5: Profesoři byli milí, jsem ráda, že to nedopadlo hůř!
8. Za kolik jsi odmaturoval/a? Student 1: Za čtyři dvojky. Student 2: Čtyři jedničky a jedna dvojka = za pět. Student 3: 5 Student 4: Za 9=) Student 5: Musím to říkat? Nemám za 4, ba ani vyznamenání, nebylo to za 16 a ani žádnou 4 zaplaťpánbůh nemám. Celý život jsem někde uprostřed, tak proč by maturita měla být výjimka?!=o)
9. Ztotožňuješ se s frází, že maturita „je jen fraška“? Student 1: Určitě ne. Je to spíše pohodička, pak samozřejmě sranda. Student 2: Asi jak pro koho. Pro osobu, která to měla našprtané od začátku do konce a od konce po začátek naprosto perfektně, tak ji asi jen tak něco nemohlo překvapit mohla by maturita pro ni být fraškou. Student 3: Ne. Student 4: Na Máji určitě, ale na gymplu si myslím, že opravdu ne, musela jsem se připravit, neměla jsem to zadarmo, takže ne!!!=) Student 5: Jak pro koho… Já jsem maturovala hned v pondělí ráno, kdy byli ještě všichni svěží a plně si nás vychutnali, ale pro ty, co maturovali o týden později to mohla být fraška jako vyšitá… Ale nevím, jak to tam chodilo, nebyla jsem tam a možná jim křivdím.
10. Je podle tebe pravdou, že student, který se učil celé čtyři roky zvládne maturitu levou zadní a naopak? Student 1: No… určitě to má jednodušší, protože i já jsem poznala, co jsem se učila a co ne-e. Student 2: To je taky hodně individuální. Učila jsem se přiměřeně celé čtyři roky, ale kdybych si vytáhla horší otázky, neodmaturovala bych tak dobře, jak jsem odmaturovala. Student 3: No.. to nemůžu posoudit, pač jsem se celé 4 roky neučila a ani nikoho takového neznám. Student 4: To jsme se učili každý, ale každý po svém si to musí určitě zopakovat a taky je pro něj nějaká otázka těžká, takže se modlí, aby ji nedostal=) Student 5: Myslím, že jo, i když pochybuju, že by si to všechno někdo pamatoval. Určitě se najdou výjimky, ale to už není podle mě normální, omlouvám se=o) Moje maturita by dopadla určitě líp, kdybych se učila o hodně dřív, jak jsem si slibovala.
11. Co bys doporučil(a)/popřál(a) budoucím maturantům? Student 1: Doporučila bych jim, aby se poctivě připravovali, o to budou klidnější, budou umět více věcí už před svaťákem a nebudou stresovat, že to nedají. A popřála? Hodně štěstí při tažení otázek ale hlavně?! klííííd, vždyť je to fraška! Student 2: Doporučovat nebudu nic, protože i kdyby se Vám někdo snažil dát „cenné a léty osvědčené rady do života“, stejně se rozhodnete podle svého – a věřím, že se rozhodnete dobře. Popřála bych Vám minimálně tolik štěstí u maturit, jako jsem měla já, pevné nervy, jako jsem měla já a neutuchající optimismus, opět po mém vzoru.:-D Student 3: Good luck. Student 4: Aby to nepodcenili, je to důležitá zkouška v životě a otevře vám cestu k dalšímu vzdělání nebo práci, dneska maturita je potřebná v každém zaměstnání… =) Student 5: Učit se, učit se, učit se… Ale těžko vysvětlíme malým děckám, že se jim to bude do budoucna hodit, já jsem to taky nebrala vážně a dokonce mám takový dojem, že kdybych to mohla vrátit, dopadlo by to stejně, nezměnila bych se=o)
Původní engine: Jan Raszyk; Webmaster: Michal Wiglasz;
© 2002 — 2009: Všechna práva vyhrazena, šíření veškerého obsahu bez souhlasu redakce zakázáno.